Bagoly életmódot vált

Jóga és én

2017. október 02. - DagiBagoly

Mindenki fejében él egy kép a jógáról és a jógázokról, a tiédben is szerintem ott a képernyő másik oldalán. Valami ilyesmi:

8798ffc5e0c4d27d7727f788276f1538.jpg

(Forrás: pinterest)

Ezek közül az ászanák (jelentése: belehelyezkedés, illetve stabil, kényelmes póz) közül egyik sem könnyű, se nem egyszerű. Viszont amikor egy profi csinálja, hogy lazán és könnyedén helyezkedik bele, akkor mindenki szíve dobban, hogy ez olyan gyönyörű. Részben ezért is akartam olyan nagyon elkezdeni. 

Most elsősorban a saját motivációmat taglalom, hogy miért kezdtem el jógázni - ugyan roppant kezdő módon - és majd egy későbbi bejegyzésben kitérek arra mit tanultam, amit bárki elsajátíthat otthon a gép előtt ülve, és persze később onnan felállva.

Tehát kamaszkorom óta vannak hát és mellkasproblémáim. Az emberi csontozat nem arra van tervezve, hogy az ember egy nyár alatt 20+ cm-t nőjön, így borítékolható volt a csontprobléma, bár lekopogom szerencsére a gerincferdülés elkerült, helyette tölcsérmellkassal büszkélkedhetem (segítség: a mellkason egy szép bemélyedés, nőknél szerencsére nem annyira feltűnő, éljenek a mellek!). Szóval 12 éves korom óta gyógytornára illetve mozgásra vagyok ítélve, kényszerítve, legalábbis abban a korban meg talán még most is így élem meg. 185 cm magasra nőttem 13 éves koromra, így nem kis testet kellett volna nem létező izomzattal mozgatni. Természetesen estem, keltem, a térdem folyamatosan sebes volt és tele voltam kék-zöld foltokkal. Miután testnevelés órán egy futófelmérés folyamán majdnem kivertem a fogaim úgy felnyaltam a betont, mert a saját lábamban elestem, belátták, hogy szárazföldön használhatatlan vagyok, így sokáig úsztam, de az uszodák messze kerültek tőlem, ráadásul az állandó klórszag sem szexi. Szóval kellett valami új mozgásforma.

Huszonéves koromra eljutottam oda, hogy fáj a hátam, olyan vagyok, mint egy kérdőjel, stresszes az életem, szóval valamit mozogni kéne. Valami olyat, ami nem igényel túlzott ügyességet, de hatékonyan erősíti az izmokat, viszont nem röhögnek közbe ki - így a konditermeket kilőttem -, és található a környéken. Maradt a jóga. Egy jó barátnőm épp ekkor égett jóga lázba, hogy elkezdené, de nincs kivel, így társultunk, felkutattunk egy kis stúdiót, ahol minicsoportokban (3-5 fő) tartottak órát teljesen jó áron (1800 ft/fő, ami egy nagyobb stúdióban 30 fővel történik). Az oktató kijavította a mozdulatainkat, tartásunk és személyre szabott órát kaptunk. Nem erőltette azokat az ászanákat, amik egyszerűen a kötött ízületek, izmok miatt nem mentek vagy görcs esetén azonnal segített, illetve a rosszabb kondiban lévőknek (háhá, nekem) a könnyítéseket is megmutatta. Az alapokat így tökéletesen elsajátítottuk.

Nem árt tisztázni, hogy a jóga maga egy életstílus, egy életszemlélet. De szerencsére tisztában vannak vele az elhivatott oktatók (legalábbis akikkel én találkoztam egy kivétellel), hogy sokak számára ez csak mozgás, végülis legalább mozog már az ebugatta. :)

Pár hónapja a stúdió bezárása, az új helyekben való csalódás miatt szervezett órára már nem járok, itthon gyakorolni, pedig végtelenül lusta voltam, de majd most!

És hogy mit kaptam a jógától?

  • Megerőltetés nélküli egyenes hátat
  • Kevesebb izomfájdalom napvégére (beállt derék, vállak, szerintem sokaknak ismerős)
  • Már majdnem hajlékony voltam
  • Nagyon jókat aludtam órák után esténként, mind az izommunkától, mind a relaxáció miatt
  • Sikerélményt, hétről hétre egyre kevesebb megerőltetéssel ment egy-egy ászana, egyre több ideig

 Tehát íme az elhatározás. Újra neki futok. Vannak csodás videóim, jóga kellékeim (szőnyeg, tégla, heveder, ruha :D ), helyem gyakorolni, szóval semmi hátráltató tényező.

Induljon a kihívás, csatlakozol?

A bejegyzés trackback címe:

https://dagibagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr5912937269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása