A reggeli a nap legfontosabb étkezése

2017. november 28. - DagiBagoly

Saját magamon kezdem észrevenni, hogy a címben írt mondat sajnos igaz. Valahogy jobban indul a napom, ha tartalmasat reggelizek. Régebben utáltam reggelizni. Most se vagyok teljesen oda érte, mert szervezést igényel, de ultimátumot kaptam az orvosomtól. 2 hónapom van javítani az értékeimen vagy jön a gyógyszeres kezelés. Azt meg ha lehet elkerülném, mert csak csupa rosszat olvasok, hallok róla. Szóval nincs mese, ideje megtanulni reggelizni.

Szerintem nem vagyok egyedül azzal, ha azt mondom, jobban szeretek inkább félórával tovább aludni, mint felkelni, reggelit készíteni, nyugodtan elfogyasztani, és csak  utána elkezdeni készülődni. De szénhidrát diétára lettem fogva, annak pedig szerves része reggelente a 30 g lassú felszívódású ch. A tej szigorúan kerülendő, mert gyors ch és egyébként is megdobja az inzulint, szóval a müzlinél kreatívabbnak kell lennie az embernek.

Kedvenc reggelim a gyorsított zabkása. Már korábban írtam róla, lényegében leforrázom a zabot és a chia magot, hagyom megpuhulni és fehérjével ízesítem ha már a gyümölcsök reggel tiltottak (szintén gyors ch). Ma reggel is ezt kanalaztam.

zabkasa.jpg

Nem a legszebb, de legalább finom. Fahéjjal bolondítottam meg illetve a korábban is említett Sacher torta ízű fehérje az alap (Lifetilt márka). Bár lehet velem van a probléma, de még egyik íznél sem éreztem, hogy olyan lenne, mint amit ráírtak, mint ízesítés. De legalább édes a szukralóz miatt (nem számolós édesítőszer), én meg édesszájú vagyok, szóval megfelelő kompromisszum.

Nagyban segíti a reggelire szokásomat, hogy új munkám van, ahová gyorsabban beérek, tehát több időm marad készülődni, mert a korábban kelés hamvába halt ötlet egyelőre, plusz van délutános műszak része, amikor csak délre kell mennem (igaz este 8-ig vagyok, de belefér), mint például ma is. Így itt a kánaán, egy halom mindent friss fejjel, kipihenten meg tudok csinálni. Például agyalni, hogy jövőhéten végig zabkásázak, mikor normálos vagyok (8-ra megyek) vagy teljes kiőrlésű szendvicsek legyenek, esetleg valami újdonság.

Na de gyűjtögettem már a recepteket mit tudnék reggelizni, ami kicsit változatosabb lenne. Nem saját képek a következőek, de igyekszem majd feltölteni a saját kreálmányaimat.

Teljes kiőrlésű édes gofri

teljeskiorlesu.png

Hozzávalók: 1 tojás, 2 dl mandula vagy kókusz tej,
2 kiskanál édesítő, 1 kiskanál holland kakaópor,
1 csipet sütőpor, 8 ek teljes kiőrlésű búzaliszt,
1 kiskanál kókuszolaj

Elkészítés: A tojást ketté választjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját kikeverjük a növényi tejjel, majd hozzáadjuk az alapanyagokat, csomómentesre keverjük és beleforgatjuk a fehérjét. Gofrisütőben kisütjük.

(Ez az adag 70 g ch-t tartalmaz, tehát csak a felét szabad megenni reggelire!)

Hamis tortilla

rantotta_palacsintasutoben.jpg

Hozzávalók: 2 tojás, 2 tk lassú felszívódású liszt, 1 csipet só, és édesítő ha édeset szeretnénk.

Elkészítés: Összekeverjük a hozzávalókat és kisütjük, mintha palacsinta lenne, tekerhető, tölthető tojáslepényt kapunk.

(14,6 g ch-t tartalmaz, ha tk búzalisztet használunk. Tehát dupla adag ehető belőle)

Szendvics teljes kiőrlésű kenyérből

sonkas_web.jpg

Hozzávalók: Kenyerenként változó a ch tartalom, amit én eszek (Ceres tk toast kenyér: 8,8 g ch szeletenként) abból 3 fedezi a reggeli ch-t. Viszont néha elcsábulok a tönkölybúzás kenyérre (szintén Ceres tk tönkölybúzából), ott egy szelet már 13 g ch, szóval matekozni kell vele vagy nem csinálom a feszkót 4 g ch miatt és édesítőszeres majonézzel eszem, amiben olyan kevés a ch (10,4/100g), hogy nincs értelme számolni.

Feltétként mehet bármilyen felvágott, amiben vagy rajta nincs cukor. Ha a kalória is számít, akkor sima csirke vagy pulykamell sonka. Illetve ha épp van itthon, akkor én kígyóuborkát teszek rá, mert finom. Vagy bármilyen zöldség mehet. Paprika, paradicsom, saláta, retek, van aki a csírákért rajong (ez még nekem túl bio), szóval csak a fantázia szab határt.

Sokak szeretik a mindenféle szendvics krémeket. Mint tonhalkrém, májkrém és társai. Házilag elkészítve ezek is játszhatnak. Én most a humuszra kattantam rá, és 100 g-ban csak 7-10 ch van, annyit meg nem kenek rá a 2-3 szelet kenyérkémre, viszont nagyon finom. De ha nem otthon csinálja az ember figyelni kell az összetevő listát, mert némelyikbe szeretnek nádcukrot rejteni.

Az elkészítést nem taglalom, evidensnek gondolom, bár nekem konkrétan 5. osztályban háztartástan órán volt egy olyan órám, hogy szendvicskészítés. Mókás volt. 

Egyéb lehetőségek

Vannak a rántotta függők és a virslisek. Mindkettő játszik, csak azt a 2 szelet kenyeret valahogy le kell nyomni mellé, mert én például eddig ezek mellé sosem ettem kenyeret. Inkább ettem egy tojással vagy egy virslivel többet, hogy jól lakjak. 

Remélem sikerült pár ötletek adnom. :)

Te mit szoktál reggelizni?

A bejegyzés trackback címe:

https://dagibagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr6813399641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.